17 Ekim 2014 Cuma

Tatlılar ,Tuzlular ve Daha Neler...

Ve ehlikeyfchef sahnelere geri döner…

Tevekkeli ehlikeyfchef dememişim işte keyfim anca geldi blog camiasıda dört gözle tariflerimi beklemiyor olmalı ,taze gelinler eşlerinden fırça yememiştir,öğrenciler hamburgere talim etmemiştir(hamburgere talimmi??? göçertmeyin ailenizi çocuğum simit yiyin simit)evhanımları misafir ikramlarında kısır döngüye(dön dön kısır mesela kısırdöngü iğrenç espri kabul) girmemiştir herhal
(Özzzzlemişim yazmayıJ)

Ben şunu anladımki yazın doğduğum için midir nedir bilmem yaz insanıyım ben. Okullar kapandı (ramazanı atlıyorum)tatile bi gittik eve döndük ama ben hâlâ o moddaydım geziyorum da geziyorum seviyorum naapiğim evde tıkılı kalıp psikolocikmi oliğim çamaşır suyu zehirlenmesinden ölimmi zaten şunun şurasında kaç gün kaldı yağmurdu kardı arap kızına döncez veririm ozaman bol bol tarif

Allaam n’olur,pastırma yazı hiç bitmesin, sena konyadan dönsün,arabanın anahtarı evde kalsın eşceğzimde takılı plak gibi ‘’su yakmıyor bu az gezin biraz’’ demesin âmin,âmin,âmin....

Bir evhanımının gezmesi öyle tak çantanı koluna oheyya haydi fırla sokağa olmuyor malumunuz vechile.Evini derleyip toplayacaksın ölüm var kalım var (ne garip dimi sen ölmüşsün ama eve gelenler ne temiz kadınmış dicekler öldükten sonra bile laf söyletmem temizliğime! Okadar )yemeğini yapacaksın(bu kezde ev ahalisinin takdiri lazım )komşu kahveleri içildikten sonra makul bir saatte eve şöyle son bi bakış fırlatıp, kapının bilumum bütün kilitlerini şakada şukada kitleyip buna rağmen kitlendiğinden emin olamayıp kapıyı tokmağından tutup sarstıktan sonra hadi bismillah diyip gittiğin yerde yiyeceğin pastaların kalorilerini önden önden yakma hesabıyla asansörü değil merdiveni kullanarak koyulursun yola

Nadiren evde kaldığımızda ise misafir ağırladık (bu ne ya yalnız kalamamışız biz hiç ya biz birilerindeyiz ya birileri bizde ölüm korkusu mu sarmış ne töbe töbe)

Bunlar kim bilir hangi tarihte kim için ne için yaptıklarım hatırlıyorum desem yalan

3-2-1 poğaçanın galetasız maydonozlu versiyonu


                                                        patlıcanlı arnavut pidesi


                                   domatesi ve biberi unutulmuş karnıyarık börteği


çikolata soslu mini tart


karamelli kurabiye




Ama bunlar daha yeni cumartesi senayı konyaya yolladığımız gün gelen misafirlerim için haşhaşlı tatlıyı ilk kez yaptım bundan sonrada hep yaparım o kadar kolaymış ki 



kurabiyeler böyle olmayacaktı ama bi dahaki deneyişimde olacaklar oda ilk deneme lezzetli oldukları için ikram edilmeye uygun görüldüler,


kıymalı pidelerde kıymalı pide işte harcı evde hazırlanıp fırına yollananlardan, yanına ne yakışır tabiî ki mevsim salata ve bide tabakları hazırlamama yardım eden berna :)



Hadi ben kaçtım azcık daha geziyim gelicem J


14 yorum:

  1. Merhaba miyase abla hepsi de nefis gorunuyorlar.ellerine saglik.3,2,1 in tarifini cok begendim.mersinden kucak dolusu sevgiler.Erayin eşiyim bu arafa :) Gülden Candan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürederim güldencim bende başta halacığma ve herkese selamlarımı gönderiyor öpüyorum :)

      Sil
  2. canım hoş geldin lezzetlerini görünce tarif var zanettim ama ....
    poğaça mayalı mı?

    YanıtlaSil
  3. ne güzel anlatmışsın kendini, kesinlikle katılıyorum bu arada her şey harika görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim, tarif bahane zaten benide cezbeden hikaye kısmı :)

      Sil
  4. öncelikle nazikçe bloğuma bıraktığınız poğaça tarifi için teşekkürler .
    inanın daha bu sabah bu poğaçadan imrenip çocuklara kahvaltıda poğaça yaptım ama maalesef 1 paket kabartma tozu kullandığım için sizin ki gibi çatlamadı ama bir sonraki sefere sizin tarifi mutlaka deneyeceğim.Düşünceniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek sabahat hanım iadei ziyaretleri önemserim poğaçanın olmayışına üzüldüm benimde başıma gelir eksik malzeme mağduriyeti :)olur böyle şeyler

      Sil
  5. Hayirli aksamlar canim miyasecigim
    Nasilsin, insallah iyisindir
    Hepsi bir birinden muhtesem gozukuyor
    Emegine saglik
    Bu arada yazilarini ozlemisim
    Allaha emanet ol
    Sevgiler Leyla (ugurbocegi1)

    YanıtlaSil
  6. kız leyla allasen bi adres bırakda bende gelip seni bi göriğim nerelerdesin sen arada gelip böyle yazıp kaçıyon leylaaa duydunmu ???

    YanıtlaSil
  7. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?


    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık hepsi nefis görünüyor.Ama inan ki yazıların ,anlatımlarınla daha çok ilgileniyorum,keyifle okuyorum yazdıklarını.Sen niye bu kadar aralar veriyorsun ki:)Yazılarının çoğunda kendimi buluyorum..Kızımın isim manası Allahu Tealayı tesbih etmek .Güzel dileklerin içinde ayrıca teşekkür ediyorum.Sevgiler,selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. bende işin hikaye kısmındayım birsencim beğeninlerin içinde çok teşekkürederim kızının isminin anlamıda çok güzelmiş yazdım bunu

      Sil