26 Kasım 2014 Çarşamba

Kıymalı Patlıcan Oturtma ve Aşure







Yaz sebzelerinin pazar tezgahlarını terk ettiği kış sebzelerini bünyemin kabul etmediği şu geçiş döneminde buzdolabında gördüğüm iki patlıcan parmağımda görmeyi istediğim tek taştan daha çok sevindirdi beni(o ne ya hiç ayarım yok tek taş ve patlıcan ) .
o iki patlıcanla ne yapacağımı bilemedim karnıyarık yapsam ı ıh her yer yağ olur şimdi çatada patada  türlü yapsam ı ıh benim elimin ayarı yok yemeği  çoğaltmak için on tane patates doğrarım olur sana patates yemeği 
açarsın tekrar dolabı bi bakarsın önceki gün yapılan mantıdan artan kıyma değerlendirilmeyi bekliyor hah buldum der koyulursun yemeği yapmaya .




Biraz böyle çocuk oyuncağı gibi biyemek oldu tencerenin ortasında bi gıdımcık,ama yanına pilavdı cacıktı derken bir öğünümüzüde halletmiş olduk çok şükür

bide aşure var tarifini vermek gerekirmiki bilemedim ,yani aşure biraz zahmetli  geleneksel bi tatlı olduğu için anne tarifleri her zaman en makbulüdür, olmadı yakınınızda yaşı kırkı geçmiş bi komşunuz  varsa az çok da mutfağa vakıfsa çağırıverin hem iki lafın belini kırın hem bilgisinden faydalanın hemde komşuluk ölmedi kaaardeşim duygusunu yaşamış olmanın verdiği hafiflikle ay bu aşure yapmak ne zormuş bidaha yaparmıyım tövbelerini yapmamış olun(tecrübeyle sabit)






bu emektar tencerem benim düğünümde gelmiş olan en anlamsız bulduğum ve kendisinden kurtulma çabalarıma rağmen bi türlü kurtulamadığım amma velakin evliliğimin ikinci on yılında kız ben seni kimselere vermem dediğim senede bir gün saklandığı derin dolap köşelerinden çıkarılan evimin en nadide parçası.Bu tencereyi getiren teyzeyi hatırlamıyorum ama acaip ileri görüşlüymüş.Tencereyi ilk gördüğümde anne bu ne ya napcam ben bunu al götür sen kullanırsın demiştimde anneciğim dursun kızım gün gelir lazım olur demişti e hakkını yemiğim annemde epeyce ileri görüşlüymüş.Sonra cığma o tencere nereleri gezmediki itinayla poşetlenip hangi kuytu köşelerde saklanmadıki her temizlikte çıkarılıp tozlanan poşeti değiştirilip bak yine atmıyorum seni ama varya az kaldı atıcam bi işe yarayacağın yok tehditleriye yerine yerleştirilmediki.Sonra ben böyle 5-10 yılımı devirip ustalık dönemi eserlerimi çıkarmaya başlayınca tencerede hakkettiği değeri gördü:)



Valla söylemesi ayıp aşurem beğenilir aşurelik buğday iyi olacak malzemeyi bol tutcan şekerini kıvamını güzel ayarlayıp fındığını fıstığınıda verdinmi olay tamamdır desemdee bunun geceden ıslatması var buğdayı pişirip kabartması var hangi sırayla tencereye atacağını bilmesi var karatmadan kehribar gibi olması var şekerini vermesi var aman dibi tutmasını var varda var ...




Ben yaparken değil  ama yerken komşularım olsun istedim tatlı bayar diye mayalı poğaçada olsun dedim .yedik içtik muhabbet ettik eğlendik aşurede bahenymiş beya :)

Yapanlara yiyenlere afiyet ola…



4 yorum:

  1. Allah kabul etsin.bereketli olsun inşallah.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim birsencim bende selam ve sevgilerimi yolluyorum :)

      Sil