22 Ocak 2013 Salı

Nohutlu Kesme Çorba





 Son yayını yaptıktan birkaç gün sonra belkide ilk kez bir çorba tarifi verecek olmanın heyecanıyla bilgisayarı aldım kucağıma tık yok türk usulü bir iki teknik kullandım ı ıh çalışmıyor sena evde olmadığına göre en çok haşırneşir olan ikinci şüpheli derhal olay mahalline çağrılır
-saareee
-efendim anne
-n'oldu buna
-ben nerden biliğim
-çocuğum demincek elindeydi ya!
.........
ve tamircinin şefkatli ellerine teslim edildi,tamir olur geldi.Amma velakin sarenin ahınımı aldım nedir ben bir hastalandımkiii antibiyotikler falan kâr etmedi serum takıldı resmen bu ne dedim yaa ben ömrümde iki kez serum yedim oda kendi canım için diğil,işe yaradımı yaradı ertesi gün ben zımba gibiydim.Hani halk arasında kırk yaş için bi laf vardır ya işte ben o lafın canlı timsaliyim resmen, bu yaş bana hiç iyi gelmedi yeni yaşlara bakcaz artık.Allah beterinden korusun diyelim ve hastalığın üstünede tam isabet bir çorba tarifi verelim veriğim yani ben çorba tarifi vericem



  Benim bu çorbamın malzemeleri halihazırda bulunur herdaim, ne zaman acaba ne yapsam sıkıntısına düşsem atarım elimi, iki kaynar bir taşar, yanına turşuyla, salatayla süslenir püslenir hiçbir itirazla karşılanmadan yenilir afiyetle.
  Malzemeleri muadilleriyle birlikte yazıyorumki onlarlada yapılabilir
  1 su bardağı ev yapımı kesme hamur(arpa şehriye,eriştede olabilir)
  1 su bardağı haşlanmış nohut(yeşil mercimekde olabilir)
  1/2 su bardağı zeytinyağ
  1 yemek kaşığı domates biber karşık salça
  üzerine serpmek için nane
  Çorbada kullandığım hamurları boş zamanımda yumurtalı makarna hamuru gibi veya su böreği hamuru gibi yoğurup açıyorum minik minik kareler halinde kesip unladığım tepside kurumaya bırakıyorum iyice kuruduktan sonrada bilahare kullanmak üzere cam bir kavanozda saklıyorum buda o hamur ama hazır erişteden veya kış hazırlığı yaprken hazırlanmışı varsa ondan hiç olmadı arpa şehriyedende olur
 Salçayı yağda hafif kavurduktan sonra yine dondurucuda hazır bulunan 1,5 litre kadar tavuk suyunu üzerine döküp kaynamaya bıraktım kaynadıktan sonra hamuru ve nohudu salıp tuzunu serpip hamurlar pişene kadar pişmeye bıraktım.Piştiğine kanaat ettikten sonra ocağı kapatıp üzerine kuru nane serptim.
  Kış günleri için ideal bir çorba hem doyurucuda, yapın bakalım beğenecekmisiniz kolay gelsin afiyet olsun.

16 yorum:

  1. bizler için bilgisayarın yokluğu büyük boşluk sanırım:)geçmiş olsun..
    çorba nefis görünüyor eline sağlık.hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blog açınca öyle oldu :)teşekkürediyorum reyhancım

      Sil
  2. ellerinize saglık besleyici ve doyurucuolmuş.takipteyim.banada beklerim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bende cok ıstıyorum yapmayı....iyi oldu yaptıgın.)ellerıne emeklerıne saglık canım

    YanıtlaSil
  4. besleyici ve lezzetli
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Posta bayıldım anlatıma bayıldım çorbayaaa gerçekten bayıldım .... Takibinizdeyim artık ... Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürederim bende sevgilerimi yolluyorum.

      Sil
  6. Geçmiş olsun.Çorban bol vitaminli,nefis olmuş..Ellerine sağlık,afiyet şifa olsun.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim birincisin :)bendende selam ve sevgiler

      Sil
  7. offf tam bana göre bir çorba olmuş bu.ellerine sağlık canım.iyi dileklerin için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Yemek Bloğunuzu ilgiyle takip ediyoruz. Ve bu nedenle sizlere destek olmak için google, yahoo, bing, yandex ve diğer arama motorlarında üst sıralarda çıkmanızı sağlayacak Ücretsiz Reklam veriyoruz, sitenize bağlantılar vererek tanıtımını yapalım hemde reklam bannerinizde bizden... reklamturko.blogspot.com Türkiyenin Reklam Platformu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. destek verme isteğiniz için teşekkürediyorum ama reklam yayınlamayı düşünmüyorum şimdilik.

      Sil