22 Aralık 2012 Cumartesi

Nostalji Kurabiyesi





Yayınlamayı düşündüğüm tarifim aslında şu soğuk günlere yakışır sıcacık bir çorba idi ama sevgili yersofrası’ndan etkinlik daveti gelince hanidir yayınlanmayı bekleyen nostalji kurabiyelerine çark ettim :)
   Adı neden nostalji kurabiyesi dimi şimdi şöyle;bu kalıbı seneler evvel annem taaa mersin’lerden getirdi aman ne güzel şeymiş bu diyip ben ardarda tırtıl kurabiye yapmaya başladım sonra bigün eşim dediki’’benim çocukluğumda buna benzer kurabiyeler vardı ama birucu çikolatalı hindistancevizliydi’’hımmm dedim güzel fikir hemen yaptım tabiî ki, ogün bugünde bizim nostalji kurabiyemizdir kendileri
  Sonraları değişik versiyonlarıda denendi ama illaki nostalji…
  Kurabiyenin malzemeleri
    1 paket margarin,
  1 su bardağı sıvıyağ,
  1 su bardağı pudra şekeri,
  1 yumurta,
  1 paket kabartma tozu,
  1 paket vanilya,
   4-4.5 bardak un
  1 paket çikolatalı sos,
   sos'u hazırlamak için süt,



   Oda sıcaklığında yumuşamış margarine diğer malzemeleri ilave edip birbirne yedirdikten sonra unu ilave ettim ele yapışmayan güzel bir hamur oldu.Ucu tırtıllı aparatın içinden hamuru geçirince böyle şekildeki gibi kurabiyeler elde ettim.(bu aparatı heryerde bulmak mümkün marketlerde bile var)tepsiye sıraladığım kurabiyeleri alttan ısısını vererek 180 derecede pişirdim fırından çıkardıktan sonra paketteki tarife göre hazırladığım çikolatalı sosa uçlarını batırıp üzerinede hindistan cevizi ektim.
   Bu kurabiyeler ışık hızıyla tüketildi, bidaha bidaha tezahüratlarına fazla dayanamayarak vede artan çikolata sosunu değerlendirmek amacıyla ikinci kez yaptığıma bir su bardağı hindistan cevizi ekledim kıyaslamam gerekirse bence hindistan cevizli önde gider. 






23 yorum:

  1. bende arada yaparım bu kurabiyelerden,tırtıl kurabiyeyi çikolataya bandırıp afiyetle yiyoruz,senin taktığın isimle de pek güzel olmuş,eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim reyhancım,sizlerede afiyet olsun:)

      Sil
  2. Mımm ellerine sağlık,nefis olmuşlar..Ne çok yapardık eskiden..Ben birde arasına reçel sürüyorum,süper oluyor..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim nurşen hanım,reçelde güzel olur hani...

      Sil
  3. Tırtıl kurabiyeye bayılırım bir ara ne kadar sık yapardım yeni lezzetler denemekten eski güzellikle
    ri atlıyoruz.Gerçekten Nostalji kurabiyesi elleri
    ne sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekküredrim deryacım,dönüp dolaşıp yine eski tariflere gidiyor elimiz alışkanlık galiba

      Sil
  4. Tarifin yayında canım,
    katkın için teşekkürler, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık miyase...ne çok yapılırdı bu kurabiye....sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim:)bende sevgilerimi yolluyorum...

      Sil
  7. Canım ,ellerine sağlık.Soslu da sossuz da nefis oluyor.Ben şeklinden ve kullanılan kalıptan ötürü tırtıl kurabiye diye biliyordum.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim birincim:)adı hâlâ tırtıl ben kendime uyarladım:)

      Sil
  8. ellerine sağlık canım bende severim afiyetler olsun sevgiler
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim didemcim sanada afiyet olsun...

      Sil
  9. gecenin bu vaktinde bu postu okumak hiç iyi olmadı desem buram buram kokusu geliyor sanki harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))ah ne yapsamki,keşke hemencecik yollayabilsem,çok teşekkürediyorum beğenileriniz için.

      Sil
  10. 2012 gayet güzeldi 2013 de bu güzel dileklerinle birlikte çok daha güzel olur inşallah.

    YanıtlaSil
  11. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. En sevdiğim kurabiye, ellerinize sağlık, nefis görünüyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil