2 Temmuz 2013 Salı

Dızmana




Ben buna fena sarmış durumdayım,kahvaltıya misafir gelecek dur dızmana yapiğim arkadaşım telefon açar bana bir mayalı tarif versene der, dızmana yapsana… anneme misafir gelir dızmana yapıp götürürüm derneğin kahvaltısı olur bende elim boş gitmem tabi ne yapsam ne yapsam hah buldum dızmana!!
  Tarif çok eskilerden aklımda idi ama tam olarak nasıldı unutmuşum , üç beş blog gezindim hemen hepsi birbirine benziyor kimi lor’lu yapmış kimi sade kimi üzerinin sosuna yumurta koymuş kimi koymamış,ben hertürlüsünü yaptım hengisi daha güzeldi sorusunun cevabı azzsonra…:)
  Dızmananın esası mayalı bir hamur yapılışı çok kolay malzemelerinin her evde bulunur cinsten olması hadi yapalım demek için çok geçerli bir sebep…
  Malzemeler
  2,5 su bardağı süt
  1 su bardağı sıvıyağ
  1 ttlı kaşığı tuz
  1 paket instant maya
  Aldığı kadar un
  İç malzemesi
  Kaşar loru
  Üzerinin sosu için
  2 bardak yoğurt
  ½ su bardağı sıvıyağ
 Arzuya göre 1 yumurta
 Ilık sütü derin bir kaba döküp üzerine sıvıyağ ilave ettim bir yandan elimle karıştırırken diğer yandan unu azar azar döktüm bu arada tuzu ve mayayı ilave ettim orta yumuşaklıkta bir hamur elde ettikten sonra hamurdan yumruk kadar parçalar koparıp ince uzun rolular yaptım üzerine bastırark düzleştirdim


 ortasına lor koyup




 iki ucundan birleştirdim



,2-3 parmak genişliğinde dilimleyip



 yağlı tepsiye diklemesine sıralarken üzerine üç parmağımla bastırarak hamurların tepsiye yayılıp aralarındaki boşluğun kapanmasını sağlamış oldum.



  Hamuru yarım saat kadar mayalandırdıktan sonra üzerine özlenmiş yoğurt yağ karışımını döktüm 


hemencecik fırına verdim.ilk yaptığımda tepsi seçiminin yanlış olduğunu fark ettim çünki pişmeye başladıkça hamur dahada kabardı ve üzerine döktüğüm sos yanlardan taştı fırının içini bir duman sardı ne yapacağımı şaşırdım,diğer denemelerde daha derin bir tepsimin olmadığını farkedince  tepsinin etrafına folyoyla siper yaptım sosun taşıp dökülmesini önlemiş oldum ama bu seferde hamurdan çıkarmakta zorluk yaşadım birdahaki yapışımda yağlı kağıt kullanmayı düşünüyorum benden önce yapan olursa sonuçtan benide haberdar etsin
  Bu tepsi krem karamel,elmalı kurabiye ve piramit pasta eşliğinde anneme giden




 Safiye'nin yöresel yemek etkinliğine bir göçmen tarifiyle katılmış olmamda oldukça manidar, halbuki benden bir içli köfte, bir yüksük çorbası, bir künefe beklenirdi değilmi ammada ağır yemeklerimiz varmış ,dızmana iyidir,eşimin anneannesinin bir lafı vardı böyle hamurişlerine hem ekmek hem yemek derdi bir taşla iki kuş hadi afiyet ola…

   

13 yorum:

  1. ben dik değil yatık koyuyorum , dizimini yan yapıyorum açık ağızları hepsi aynı yöne değil , hamuru da normal maya ve su ile ayy canım ya gece yarısı nasılda istedi canım rahmetlik annem köy fırınında pişirirdi kontrol için çıkardığında üzerine biraz tuz serpelerdi çok süper ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öylede olur siyahkuğucum nasıl yaparsan öyle yenir köy fırınlarında pişenlerin tadına doyulmaz ne mutluki sen tatmışsın :)

      Sil
  2. mımmm mis gibi olmuş mis :) eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglık arkadaşım yayınladım tarifini harika bir tarif tekrar beklerim o güzel tariflerinle,https://www.facebook.com/pages/%C3%87orum-Karg%C4%B1-K%C3%B6yleri-Y%C3%B6resel-Yemek-ve-Geleneksel-Etkinlikleri/402060473189094

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten bir taşla iki kuş:)Ellerine sağlık,sahurda da güzel olur yapmak lazım.Hayırlı Ramazanlar,selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sahur için ideal nasılda tok tutar sanada hayırlı ramazanlar birincim...

      Sil
  5. Bi yerde yedim ama nerde, hiç hatırlamıyorum :) Ellerine sağlık Miyase. Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim leylacım sanada hayırlı ramazanlar...

      Sil
  6. yerim ben senin o dızmana nı :)
    tarifini okudum bi merakla fotoğraflarına baktım hamur mayalamasını bilmeyen ben acilen tarifi anneme gösterdim ( bu yüzden evde kaldım anladınmı şimdi beni :)) tamam anladım dedi ehh bi yapsın bakalım nasılmış göreceğiz..
    ellerinee kollarına sağlık miyasem, seni özlemişim, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık 114.takipçinizim selam ve sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok memnun oldum sema hanım hoşgeldiniz :)

      Sil