28 Mart 2012 Çarşamba

Portakal Dolgulu Kurabiye



Sevgili misketlimonunda görüp soluğu mutfakta aldığım portakal dolgulu kurabiyeler gerçekten olağanüstü bir lezzete sahip 20 yıllık evhanımlığı artı 3 yıllık blog macerası neticesinde malzemeleri okuyunca üç aşağı beş yukarı nasıl bir sonuç çıkacağını kestirebiliyorum artık ama ne yalan söyliğim portakal dolgusunu hiç kestiremedim.Bir yandan yapıyorum ama bir yandanda hiç ümidim yok aynısı olmayacak yok yok diyip durdum ama dönüşü yok kurabiyeler tepsiye sıralandı eee ne demişler olduğu kadar olmadığı kader :))


Şimdi ben tarifi alıp mutfağa daldım ya içimden de diyorumki oooh malzemelerimde var tastamam ama öyle diğilmiş çikolata damlacıklarımı minik farem yemiş bende onun tablet çikolatısını kırıklayıp kullandım :)kalıbım farklıydı azıcık başkada bi sorun çıkmadıAllahtan unumda varmış epeyce(buda sevgili lamaya ithafen:))



Kurabiyelerin orjinal tarifi için misketlimonu imitasyonu için işte ehlikeyfchef
malzemeler
1 paket  margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1yumurta (bu benim ilavem)
aldığı kadar un(ele yapışmayan kıvam alana kadar)
iç malzemesi
3 tane portakal
1 su bardağı damla çikolata(yada benim yaptığım gibi kırıklanmış tablet çikolata)
1 çay bardağı şeker
 Portakalları soyup minik minik  doğradım. 1 çay bardağı şekerle teflon bir tavada portakallar saldığı suyu çekene kadar pişirdim. Soğuması için birkenara aldım. oda sıcaklığında yumuşattığım margarine, sıvı yağı, yoğurdu ve şekeri ekleyip  karıştırdım. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekledim. Hamura unu yavaş yavaş dökerek yoğurdum.  hafif unladığım tezgahta yarım santim açtığım hamuru kalıpla kestim İçine bir tatlı kaşığı portakal içini üzerinede kırıkladığım çikolata parçacıklarını koydum üzerini aynı kalıpla kestiğim hamurla kapattım. 170 derecede pembeleşene kadar pişirdim. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serptim ve o hep bloglarda görüp özendiğim bi ısırık alınmış kurabiye pozunu çektim

 Ev ahalisi beğendi bende sonuçtan memnun kaldım ilk fırsattada misafirlerime tattıracağım yeni bir lezzetle tanışmış oldum teşekkürler misketlimonu:)


20 yorum:

  1. Canım bende not aldım ilk fırsatta deniycem seninde ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyor ,portakal tadını aldım sanki.
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. ehlikeyfim ellerine sağlık harika
    :))

    YanıtlaSil
  4. Kurabiyeler nefis görünüyor,ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Harika kurabiyeler. Ellerine sağlık canım. Bayıldım, denenecekler listesine aldım bile.

    YanıtlaSil
  6. Rica ederim canım, çok sevindim kurabiyemi beğenip denemene :) Bir tarifimin başka bir blogger arkadaşım tarafından denenmesi o kadar güzel ki.. Laf aramızda seninkiler daha şık görünüyorlar. Ellerine sağlık canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Fikrine eline saglik olsun ne guzel olmus bunlar.. Bayildim cicekli de guzel olur ya. hele kalpli oy oy yapayim haftaya arkadas davetim icin..
    Sevgiler olsun canim..

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor tadı da nefistir ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. kulaklarim cin cin cinladi! :)

    YanıtlaSil
  10. çok guzel olmus canım harıka gorunuyor begenılmeyecek gıbı değil

    YanıtlaSil
  11. ben onu bunu bilmem ama kokusunu taaa buralardan aldim, az cok bilebiliyorum tadini :) ellerinize saglik olsun...

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyorlar..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. bu ne güzel bir görüntü miyaseee deneyeceğim emin ol tamda misafirlerim gelecekti,ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. selamlar arkadaşım ellerine saglık nefis ve farklı bir tarif denemek lazım

    YanıtlaSil
  15. Canım ben tarife şekeri yazmayı unutmuşum, bir yorumla farkına vardım, 1 çay bardağı şeker olacaktı hamurun içinde.

    Kusura bakma canım, ben düzelttim blogda, sen de düzelt istersen..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Nefis olmuş,ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  17. namm nammm..:))
    tedim ki hepsini:))
    miss miss..
    ellerine sağlık canım..
    sevgilerr:)

    YanıtlaSil
  18. KURABİYEN ŞAHANE GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK...BAYILDIM DİYEBİLİRİM...

    YanıtlaSil
  19. portakalın mis gbi aromasıyla nefis bir kurabiye olmuş,çok güzel görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık canım.. ben de çok seviyorum bu tarz kurabiyeleri ama tek tek hepsiyle uğraşmak gerektiği için biraz yoruyor beni: ) portakal tadı eminim süper olmuştur... sevgiler: )

    YanıtlaSil