3 Nisan 2012 Salı

Pırasalı Arnavut Pidesi



Çocuklara sebze yedirmenin enn kolay yolu nedir ???sebzeyi çaktırmadan vereceksin,biraz karbonhidratlıca oluyor ama olsun çocuğuma sebze yedirdimin dayanılmaz hafifliğinin yanında üç beş kalorinin lafımı olur...

Hem bide sebzenin yanında ekmek yemiyorlarmı yiyorlar e buda ekmeğin içinde sebze işte???

Şimdi ben bi allahın mersinlisi olaraktan naçizane arnavut pidesini tarif edeceğim boşnakların dilasını tarif ettiğim gibi, öz hakiki esaslı bi arnavut çıkıpta kardeşim öyle diğil

böyle diyebilir yani benim için bi mahsuru yok dila'ya itiraz eden bi boşnak olmadı yalnız bilmiyorum yani:)

 Börek için lazım olan malzemeler

1 kilo un

tuz

su

aralarını yağlamak için tereyağ sıvıyağ karışımı(eşit oranlarda)veya yalnızca zeytinyağ

iç harcı için

bir bağ pırasa

1/2 su bardağı zeytinyağ

tuz karabiber kırmızıbiber


 undan bir miktar ayırdıktan sonra kalanına bir iki yemek kaşığı kadar tuz koyup azar azar su ilave ederek orta yumuşaklıkta bir hamur yoğurdum üstünü nemli bir bezle örtüp iç harcını hazırladım pırasayı minik minik doğrayıp ocakta zeytinyağda 3- 4 dakika çevirdim ocağı kapadıktan sonra tuzunu karabiberini kırmızıbiberini döküp karıştırdım soğumaya bıraktım

Hamuru iki eşit parçaya böldüm birini fırın tepsisi büyüklüğünde açtım ortası bütün kalacak şekilde dilimlere ayırdım erittiğim tereyağa sıvıyağı karıştırp hamurun ortasını yağladım dilimlerden birini alıp ortasına kapattım bu hamurun da üstünü yağladım tam karşısına gelen dilimi üzerine kapattım diğer dilimleride aynı şekilde üstüste getirip dinlenmesi için kenara aldım ve ikinci hamurada aynı işlemleri yaptım




Fırın tepsisini yağlayıp hazırladığım ilk hamuru tepsinin ortasına koyup elimle bastırarak tepsi boyutuna gelene kadar genişlettim  kenarlarını sonradan üzerine kapatmak için biraz yükselttim iç harcını hamurun üstüne yaydım


ikinci hamuru tezgahın üstünde biraz açtıktan sonra tepsiye alıp harcın üstünü kapattım alttaki hamurun kenarlarını üstteki hamurun kenarlarını içine alarak kıvırdım



üzerine yağ sürüp 200 derecede kızarana kadar pişirdim


Şimdi bu sebze yenmezmi...


arnavut pidemiz safiye hanımın yöresel yemekleri yayınlandığı etkinliğe gidiyor

17 yorum:

  1. ellerine saglık arkadaşım çok güzel lezzetli buram buram taaa uzaklardan gelen pırasal arnavut pidesi etnik tarif yöre kokuyo desdegin için teşekkürler tekrar katılmanı beklerim gönderi sırasına göre yayınlarım

    YanıtlaSil
  2. Pırasa böreklere çok yakışıyor ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ben bu mersinliyi severim :) anneme tarifi okudum kopyamızı çektik, deneyelimde görelim bakalım dedi anacığımız, hiç bilmediğimiz bir tarif olduğu için canımcım inşallah becerebiliriz, ellerine kollarına sağlık, sen süpersinnn :)

    YanıtlaSil
  4. sevgili ehlikeyf çocuklar için çok güzel bir fikir ..eline sağlık ..

    YanıtlaSil
  5. ehlikeyfchef bende bizim yöreye çorum kargıya ait zannediyordum ama hemen hemen her yöre bizim keşkek diyo demekki tüm türkiyeye ait türkiye sahip çıksın yabancılar bizim demeden

    YanıtlaSil
  6. pırasalı börekler çok nefis oluyor ama ben bu böreğin lezzetini kesinlikle tahmin edebiliyorum yemiş kadar oldum yani:) sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  7. benim cocuklarim bunuda anlar yemezler ya:(
    ama cok güzel bir fikir.


    buralardayim canim ama hic halim keyfim olmadigi icin bloglarida ziyaret edemiyorum. Beni yanliz birakmadiginiz icin cok sagolun

    YanıtlaSil
  8. Sevdim bu tarifi kizim icin degisik sebzelerlede deneyecegim..Elinize saglik

    YanıtlaSil
  9. Harika bir pide olmuş canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ellerıne sağlık nasıl bır tadı var acaba merak ettım,sevgıler..

    YanıtlaSil
  11. Nefis, ellerinize sağlık. Uzun zamandır denemeyi düşündüğüm bir tarif, umarım en kısa zamanda ben de bu güzel lezzeti tadabilirim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. bayılıyorum ben bu pırasalı herşeye :)

    olsada yesem şimdi

    YanıtlaSil
  13. Selamlar arkadaşım tarifin yayında desdegin için teşekkürler tekrar katılmanı beklerim canım

    YanıtlaSil
  14. ELLERİNE SAĞLIK CANIM.
    MMMM ALDIM NEFİS:))

    YanıtlaSil
  15. Porselendemlik.com tarafından hazırlanan
    "Porselen demlik çay saati etkinliği"nin 74.hafta ev sahibesiyim.
    7 Nisan 2012-7 Mayıs 2012 tarihleri arasında
    http://pasasofram.blogspot.com adresimde göndereceğiniz birbirinden
    güzel tarifleri yayınlayacağım...
    Tariflerinize 74.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Paşa
    sofram' a gönderiyorum diye not düşüp
    bana haber verdiğiniz takdirde tariflerinizi almaya geleceğim :)
    Etkinliğimize istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,
    lütfen çayın yanında gönderilecek tarifler olmasına dikkat edelim,
    etkinliğimize herkes davetlidir,isteyen herkes katılabilir,
    lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar...

    YanıtlaSil
  16. Canım, biraz zahmetli sanırım ama görüntü değer bence. Nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  17. nereli olursan ol. arnavut böreğini yapmışsın. Benim annem arnavut biz de ondan böyle öğrendik. Bursa da arnavutta çoktur, mutlaka insanlar birbirinden birşeyler öğreniyorlar. Ellerine sağlık. çok da güzel anlatmışsın daha ne olsun...
    Daha önce de bloğuna gelmiştim ve çok beğenmiştim ama izlemeye almamışım. Safiye'nin etkinliğinde arnavut böreğini görünce dayanamadım. Takiptesin ;) ben de beklerim...

    YanıtlaSil