15 Nisan 2012 Pazar

Kakao Kaplı Misket Kurabiye







Bir tarife takıntılı olma hali vardır ya insanın işte benim bu kurabiyeye karşı duygularım aynen bu böyle bi atımlık hafif sanki kilo aldırmıyormuş hissi veriyor insana,yani bitanecik yense belki aldırmaz ama beşer onar götürünce zalim kilolar geliveriyor işte...
Ben 12 aylıkmışım daha yürümüyormuşum böyle oturduğu yerden kalkmayan topaç gibi bir bebekmişim yürümem gecikince annem korkmuş nesi varki diyip doktora götürmüş doktor evirmiş çevirmiş bişiciğim yok hanım hanım çocuğun şişmanlıktan yürüyemiyor zayıflatcan bunu demiş anneciğim derin bir oh çekip eve dönmüş ama olan bana olmuş ogün bugündür yemekle yememek arsında gidip geliyorum:)
Kimini yiyorum kimini yemiyorum ama  yedirmesi ayrı zevk ...

malzemeler:
1 paket margarin
2 veya 2,5 bardak un (yine göz kararı yaptım, unu azar azar eklerseniz bir sorunla karşılaşmazsınız)
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket kakao
Oda sıcaklığında yumuşamış margarine unu ve kabartmatozunu ilave edip çok sert olmayan çok yumuşakda olmayan orta halli bir hamur elde ettim.Cevizden küçük, fındıktan büyük parçalar koparıp yuvarladım fırın tepsisine sıralayıp 200 derecede ısıyı alttan vererek altları pembeleşene kadar pişirdim.
Derin bir kasede pudra şekeriyle kakaoyu karıştırdım. Kurabiyeleri fırından çıkardıktan sonra biraz ılımalarını bekledim sonra beşer onar kasedeki karışıma atıp heryerlerini buladım.Elinizi bulaştırmadan kaseyi şööyle sağa sola sallayarak yapabilirsiniz.
Yuvarlak bir borcamı dolduracak kadar oluyor, valla saymıştım ama sayısını unuttum şimdi.
Bunun yanına en güze ne gider ,tabiki bol köpüklü bir türk kahvesi...

kurabiye tarifim paşasoframa gidiyor sevgilerimle birlikte...
    

20 yorum:

  1. Bu guzelim kurabiye yenilmezmi ya.. kiloyu bos ver..
    spor ve su icmek iyi geliyor kiloya..
    eline saglik olsun canim,

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık kurabiyeleri çok severim mutlu pazarlar sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Topik bebekleri her zaman çok sevmişimdir:)
    Bizde de hep sanki aç bırakılmış gibicesine zapzayıf bebekler vardı hep aile boyu:)
    Sağlık olsun canım,1 tane yesen de aynı,10 tane:)
    Şifa olsun kurabiyelerin.
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. :))) BİLİYORMUSUN BENDE TAM TERSİYMİŞİM İŞTAHSIZ ZAYIF AĞZINA LOKMA GİRMEYEN ANNEMİ DELİRTİRMİŞİM:)) KEŞKE OZAMNKİ İŞTAHSIZLIĞIM ŞİMDİ OLSAYDI YİNE DE KURABİYE ÇOK GÜZEL ELLERİNE SAĞLIK AFİYETLER OLSUN SEVGİLER
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  5. canım çocuklarımızı hep tombiş ollunca daha sağlıklı olacağını düşünürüz ( ama malesef ileride büyük sorunlar yaşanıyor haklısın:)
    amaaa bu kurabiyelere kim hayır diyebilir ellerine sağlık canım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. benim kül kurabiyeme benziyor :) ellerine saglik canim cok tsk.ler etkinlige katildigin icin

    YanıtlaSil
  7. miyasecim seni görmesem inanırdım yani:) kilo kimde var sen biliyorsun değil mi?:(((((((((((
    ben de takıntılı olabilirim bu görüntüye

    YanıtlaSil
  8. ah şu kilolarrr.... ben de en çok istediğini yeyip içip kilo sorunu olmayanlara özeniyorummm: ) çok olmasa da ben kahvenin yanına 2-3 tane alıp gidiyorum: ) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. İnsan yediği hele de çok sevdiği şeyler hiç kilo aldırmasın istiyor. İpin ucunu kaçırmadan yemek lazım ama bunu başarmak zor oluyor çoğu zaman. Kakaolu kurabiyeleri severim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Kurabiyelere bak, nefis. Ellerine sağlık canım. Bu arada mimledim seni, cevaplarsan çok sevinirim. Soruları blogumdan alabilirsin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık arkadaşım çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  12. ilgin için teşekkürler canım gerçekten güzel bir okuldu nerdeyse özel okul gibi yazının altında okulun ismini gösteren içi ve çeşmeyi gösteren resimler var bende içinde resimler çektirdim ama yanımda başka arkadaşlarda olduğuiçin o resimleri yayınlayamadım sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Diyetteyim ve gözümün önünde pastalar kurabiyeler uçuşuyor. Bu tarifte üzerine geldi :)

    YanıtlaSil
  14. Bu kurabiyeyi bende çok seviyorum. Ellerine sağlık.
    Yiyeceklerimize dikkat etmezsek hiç acımıyor:))
    Çok sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Nefis görünüyorlar, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  16. bu kurabiyelerden 3-5 tane, alttaki kedi dillerinden de 2-3 tane alayim luten :)

    YanıtlaSil
  17. Pratik ve güzel bir lezzet, ellerinize sağlık. Diyette olmasaydım denemek isterdim. Afiyet, şifa olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. iki yaşındaki kurabiye canavarı kızıma göre tammda :))...bu arada canım kurabiye kalıplarım iç boy çiçekli metal kalıplar o gördüklerinden birde daha küçük var bu şekilde bir şeyler çıkarıyorum işte :))

    YanıtlaSil
  19. Bu kurabiyeyi çok seviyorum.Kedi dili de çok güzel görünüyor..Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  20. neguzel olmuslar.bir lokmada yutmalik.ellerine saglik.

    YanıtlaSil