3 Şubat 2012 Cuma

Profiterol




İşte en iddialı olduğum tarifim .Profiterol biraz incelikli bi tatlı türü pastamı demeliydim yoksa her neyse kategorize etmenin gereği yok nereye oturtursanız oraya yakışır.
   hemmen tarifine geçiyorum  önce malzemeler:
   Yarım paket margarin
   Bir su bardağı su
   Bir su bardağı+bir yemek kaşığı un(kaşığı daldırın fazlasını azıcık silkeleyin kaşığa ne gelirse yani)
   4veya 5 yumurta

    Kreması için:
    Bir su bardağı un
   Bir su bardağı şeker
   Beş su bardağı süt
    1 paket vanilya

   Üstü için:
   Bir paket çikolatalı sos

  Yapılışına gelince :
   Tencereye suyu ve yağı koyup kaynamasını bekledim.Unun hepsini birden ilave edip hızlıca karıştırdm.Hamur hemen kendini topluyor zaten 1-2 dk içinde halloluyor.Altını kapatıp soğumaya bıraktım hemen burda bi hatırlatma yapiğim şimdi havalar soğuk çabuk soğusun diye balkona falan çıkarmayın hiç anlamadan katılaşıverir.Bi kere başıma geldi çünki yumurtaları karıştırmakta epey zorlanmıştım.Hamur iyice soğuyunca mixer yardımıyla yumurtaları birer birer hamura yedirdim.
   bir tatlı kaşığıyla tepsiye araları mesafeli olacak şekilde sıraladımHemen bir hatırlatma daha hamuru almadan önce kaşığı suya batırın bide tepsiye koyarken bir sırada dört tane olacak şekilde koyun hamurlar çok kabarıyor çünki .
    Esas mühim nokta pişirmesi ,çok acele etmemek lazım burda.Ben önce 200 derecede kabarana kadar bekledim üstü kurumuş bir hal alınca ve kabarmasıda durunca 150 dereceye düşürdüm bu andan itibaren bir saat daha pişirdim.Fırını kapattıktan sonra hiç açmadan 20-30 dk bekledim. ve böylece profiterollerimiz içleri iyice boşalmış çıtır çıtır oldular.
    Fırından çıkardıktan sonra herzamankinden farklı bişey yaptım .her zaman bıçakla keserdim orta yerinden bu sefer altlarından küçük delikler açtım kremasınıda krema pompasıyla doldurdum.Kestiğim zaman hamur gevrek olduğu için kırılıyordu aradan krema taşıyor falan böylesi bana daha iyi geldi ama pompaya krema doldurmak da biraz meşakkatli nasıl arzu ederseniz öyle yapın artık.
   Son olarak paketteki tarife göre hazırladığım çikolata sosunu iyice soğuttuktan sonra üzerlerine gezdirdim .Misafirlerime ikram ederken pudra şekeri serpiyorum yemesi daha rahat oluyor.Bittiiii

3 yorum:

  1. merhabalar:)
    ne hoş ne leziz bir sayfa bu böyle..
    emeklerinize sağlık..
    seve seve izleyiciniz oldum bile..
    bende sizi bekliyorum sayfama.
    gönül dolusu sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz safalar getirdiniz teşekkürediyorum güzel sözleriniz için...:)

      Sil
  2. Alllahıım bayılırım bayılırııııımmm !!!
    prefiterol, kaymaklı ekmek kadayıfı ve waffle
    şeker komasına girdim..miyase noooluuur yapma bunu banaa :) nefis görünüyor yaaa...kilo aldım zaten :( napıyım ben şimdi de hadi bana..

    YanıtlaSil